Piekļūstamu attēlu izveide sociālajos medijos
Kurš gan nevēlas, lai sociālos tīklos publicētie attēli, vizualizācijas vai infografikas sasniedz pēc iespējas vairāk cilvēku? Piekļūstamu vizuālo materiālu izveide ir viens no veidiem, kā to izdarīt. Aicinām iepazīties ar trim padomiem, kā to paveikt!
- Aprakstošs ALT teksts
Alt teksts (alternatīvais teksts) sniedz teksta aprakstu jūsu attēlam. Ekrānlasītāji izmanto šo tekstu, lai lietotājiem ar redzes traucējumiem nodotu attēla saturu. Augšupielādējot attēlu sociālajos medijos, pārliecinieties, ka pievienojat aprakstošu papildtekstu, kas sniedz būtisku informāciju vai vēstījumu par attēlu.
Alternatīvais teksts ir īss un kodolīgs, tomēr tajā ir ietverta galvenā informācija. Piemēram, ja publicējat kāda produkta attēlu, apraksti šo produktu un tā galvenās īpašības ALT tekstā.
2. Attēla apraksts pavadtekstā
Ja attēlā ir svarīga informācija, kas nav pilnībā atspoguļota ALT tekstā, apsveriet iespēju sniegt papildu informāciju arī pavadtekstā.
3. Spilgts kontrasts
Pārliecinieties, ka attēlu vizuālie elementi ir pietiekami kontrastējoši un viegli atšķirami. Tas ir izdevīgi lietotājiem ar vāju redzi. Izvairieties no teksta izvietošanas uz raiba fona, un izmantojiet viegli uztveramus, nevis mākslinieciskus fontus.