09.05.2024.
Kā uzrakstīt tekstu vieglajā valodā?

Par to, ka vieglā valoda ir viens no digitālās vides piekļūstamības nodrošināšanas stūrakmeņiem, nešaubās neviens. Taču kā padarīt tekstu vienlīdz viegli uztveramu visiem?
Aicinām iepazīties ar pieciem iniciatīvas Piekļūstamība.lv eksperta Pētera Jurčenko sagatavotajiem padomiem.
- Izvairieties no sarežģītiem vārdiem un tehniskiem jēdzieniem. Lai teksts būtu vienlīdz labi uztverams visiem, labāk izmantot skaidrus un viegli saprotamus vārdus. Ja iespējams, izvairieties no specifiskiem terminiem.
- Veidojiet viegli lasāma struktūru. Sadaliet tekstu nodaļās un izmantojiet apakšvirsrakstus, lai palīdzētu lasītājiem izprast informāciju.
- Rakstiet īsus un skaidrus teikumus. Samaziniet lieko informāciju un izvēlieties tiešu un skaidru izteiksmes veidu.
- Izceliet svarīgo informāciju un strukturējiet tekstu. Izmantojiet izceltus virsrakstus, punktu sarakstus un grafiskos elementus, lai pievērstu uzmanību svarīgajai informācijai. Tas padarīs tekstu vieglāk uztveramu.
- Notestējiet. Pirms publicē informāciju, pārbaudi, ka tas ir viegli saprotama dažādām auditorijām. Iedod izlasīt tekstu cilvēkam, kurš par šo jomu neko nezina.